Πέμπτη, 6 Μαρτίου 2014

ΟΧΙ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ!

Με αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Κατά της Ενδοσχολικής Βίας και Εκφοβισμού, πραγματοποιήθηκαν σε όλες τις τάξεις του σχολείου μας σχετικές δραστηριότητες.
Οι μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Τάξης παρακολούθησαν...
την ταινία μικρού μήκους του Γιάννη Κουφονίκου "Τα μπλε γυαλιά", διάβασαν τα παραμύθια "Η Μόνα σε καινούριο σχολείο", "Η σημαία της Φροξυλάνθης" και "Τα μπαλόνια της φιλίας", πάνω στα οποία έγραψαν όμορφες λέξεις, όπως φιλία, αγάπη, ομόνοια, συνεργασία κ.α.. Κατόπιν συζήτησαν το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας και ζωγράφισαν ανάλογες εικόνες. Επισημάνθηκε ότι η βία διακρίνεται σε σωματική και συναισθηματική. Έτσι, τα παιδιά "πλήγωσαν" με τα λόγια τους την καινούρια -χάρτινη-  συμμαθήτριά τους, Αγάπη, της ζήτησαν συγνώμη και την καλωσόρισαν στην τάξη. Η μέρα έκλεισε φωνάζοντας δυνατά τα συνθήματα "ΜΙΛΑ, ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ!" και "ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΠΛΗΓΩΝΟΥΝ".












































Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ τάξης, μετά από προβολή ταινίας και παρουσίαση power point, και μέσα από παιγνιώδεις δραστηριότητες, αναγνώρισαν και εξέφρασαν τα συναισθήματά τους. Η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε ζωγραφίζοντας.





Οι Γ΄ και Δ΄ τάξεις συζήτησαν για έννοιες σχετικές με την ενδοσχολική βία και ρωτήθηκαν αν έχουν ζήσει ή ακούσει για παρόμοιες καταστάσεις. Διάβασαν όλοι μαζί κανόνες συμπεριφοράς και δημιούργησαν αφίσα. Τέλος έπαιξαν ένα παιχνίδι ρόλων συνεργασίας με κούκλα.




Στην Ε΄ τάξη πραγματοποιήθηκε θεατρικό δρώμενο, τηλεοπτική εκπομπή με θέμα: "Επιθετικότητα- Σχολικός εκφοβισμός". Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες: δημοσιογράφοι, γονείς, μαθητές και δάσκαλοι. Στο πάνελ της εκπομπής βρίσκονταν αντιπρόσωποι όλων των ομάδων, ενώ οι υπόλοιποι συμμετείχαν ως κοινό, ρωτώντας και απαντώντας σε ερωτήσεις. Όλα τα παιδιά συζήτησαν πολύ σοβαρά τις αιτίες και τα αποτελέσματα του σχολικού εκφοβισμού, αναζητώντας λύσεις στο πρόβλημα.

























Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Στ΄ τάξης, μετά από προβολή βίντεο, συζήτησαν το θέμα της ενδοσχολικής βίας, τις πιθανές αιτίες και τρόπους αντιμετώπισης και ανέφεραν προσωπικές εμπειρίες.
Τα παιδιά των μεγάλων τάξεων συζήτησαν το θέμα με την κοινωνιολόγο Χαρούλα Μανωλακούδη, την οποία και ευχαριστούμε.