Τετάρτη 20 Μαΐου 2020

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Μία πρόταση για Βασικές Ενότητες/Βασικά θέματα που πρέπει να έχουν διδαχθεί ανά τάξη με την
ολοκλήρωση της σχολικής χρονιάς 2019-2020
Α΄ τάξη
Β΄ τάξη
Γ΄ τάξη
Αρίθμηση, αριθμοί και πράξεις (νοερές και γραπτές). Σχήματα και μετρήσεις.
Προβλήματα.
Ανάλογα με την τάξη και τις ανάγκες της.
Δ΄ τάξη
Αριθμοί (φυσικοί, δεκαδικοί, συμμιγείς) και πράξεις, προβλήματα. Επίπεδα και
στερεά σώματα. Μετρήσεις (χρήμα, μήκος, χρόνος), προβλήματα. Μοτίβα,
προβλήματα
Ε΄ τάξη
Φυσικοί αριθμοί (αξία θέσης ψηφίου, στρογγυλοποίηση, πράξεις,
διαιρετότητα), κλάσματα (έννοιες και πράξεις), δεκαδικοί αριθμοί (αξία θέσης
ψηφίου, στρογγυλοποίηση, πράξεις)
Σχήματα (τρίγωνα – είδη και σχεδίαση, κύκλος – σχεδίαση και μήκος) και
μετρήσεις (μήκος, μέτρηση γωνίας, εμβαδόν, όγκος)
Δημοτικό
Στ΄ τάξη
Φυσικοί αριθμοί (πολλαπλάσια και διαιρέτες, ΕΚΠ, ΜΚΔ) και κλάσματα
(πράξεις και προβλήματα). Εξίσωση (έννοια και δημιουργία εξίσωσης από
πρόβλημα). Λόγοι, αναλογίες και ποσοστά, προβλήματα. Στατιστική
(γραφήματα και εύρεση μέσου όρου). Σχήματα (επίπεδα και στερεά) και
ιδιότητες. Μετρήσεις (έννοια μονάδας μέτρησης), εμβαδά και όγκοι. Μοτίβα,
προβλήματα.
Φυσική/Φυσικά
Μία πρόταση για Βασικές Ενότητες/Βασικά θέματα που πρέπει να έχουν διδαχθεί ανά τάξη με την
ολοκλήρωση της σχολικής χρονιάς 2019-2020
Α΄ τάξη
Β΄ τάξη
Γ΄ τάξη
Δ΄ τάξη
Ε΄ τάξη
Πεπτικό σύστημα με έμφαση στο «τροφές και ενέργεια»
Τήξη – πήξη σωμάτων. Εξάτμιση, βρασμός και υγροποίηση σωμάτων.
Παραγωγή, διάδοση (ανάκλαση, απορρόφηση) του ήχου. Λειτουργία του
αυτιού.
Δημοτικό
Στ΄ τάξη
Θερμοκρασία θερμότητα
Το μάτι μας και πώς βλέπουμε
Οξέα και βάσεις στη καθημερινή ζωή.
Για το μάθημα της Γλώσσας στο Δημοτικό
Σύμφωνα με το ΑΠΣ σκόπιμο είναι, σε κάθε τάξη, να δοθεί έμφαση σε ποιοτικούς στόχους του μαθήματος:
α. Ανάπτυξη της αναγνωστικής ικανότητας με έμφαση στην κατανόηση του κειμένου.
β. Παραγωγή γραπτού λόγου βάση των κειμενικών ειδών που έχουν προλάβει να διδαχθούν με σχετικά
ικανοποιητική επάρκεια (δομή, σύνταξη, λεξιλόγιο, βασικά σχήματα λόγου).
γ. Γραμματικά και συντακτικά φαινόμενα με έμφαση στα εξής γλωσσικά φαινόμενα:
3
Η ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ
ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΣΟΦΙΑ ΖΑΧΑΡΑΚΗ
σημεία στίξης, τονισμός λέξεων, διάκριση των μέρων του λόγου και η λειτουργία τους, βασικοί
ορθογραφικοί κανόνες (καταληκτική ορθογραφία), παραγωγή και σύνθεση λέξεων, χρόνοι και κλίση του
ρήματος ενεργητικής και παθητικής φωνής, γένη και κλίση ουσιαστικών και επιθέτων, βασικές αντωνυμίες
(πχ προσωπικές, κτητικές, αόριστες, οριστικές), βασική σύνταξη πρότασης και βασικά σχήματα λόγου
(παρομοιώσεις, μεταφορές, προσωποποιήσεις), δευτερεύουσες προτάσεις και εγκλίσεις (μόνο για Στ΄
τάξη).
Ειδικά για την Α΄ Δημοτικού : Ανάγνωση κειμένου με σχετική ευχέρεια και κατανόηση του κειμένου (ακόμα
και αν το κείμενο έχει έκταση μιας μικρής παραγράφου).
Κατάκτηση του μηχανισμού γραφής προκειμένου για την παραγωγή γραπτού κειμένου με νόημα (χρήση
της βασικής συντακτικής δομής και βασικού λεξιλογίου ακόμα και αν το κείμενο αφορά μια παράγραφο
4-5 σειρών).
Παρακαλούμε όπως ενημερωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες ώστε να διατηρήσουν όλα τα βιβλία τους
για την πιθανή αξιοποίησή τους και την επόμενη σχολική χρονιά 2020-2021.
Οι Διευθυντές/ντριες Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όπως ενημερώσουν τα Δημοτικά Σχολεία περιοχής
ευθύνης τους και οι Προϊστάμενοι/ες και Διευθυντές/ντριες των Δημοτικών Σχολείων τα μέλη των
Συλλόγων Διδασκόντων, αποστέλλοντας την παρούσα εγκύκλιο στις διευθύνσεις ηλεκτρονικού
ταχυδρομείου τους (e-mail).